‘Terima kasih abang JPJ’

Foto

Saya berterima kasih kepada pegawai Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) yang membantu menyelamatkan suami saya yang menjadi mangsa langgar lari,” kata Nurliyana Mohd Norwi, 21.

Dalam kejadian jam 9.30 malam, 15 Ogos lalu, mangsa, prebet Ridwan Ismail, 25, yang bertugas di Kem Tentera Kementah, Jalan Semarak mengalami kecederaan parah di kepala akibat dirempuh motosikal di persimpangan Festival City, Danau Kota, di sini.

Kejadian itu menyebabkan mangsa yang menaiki motosikal terpelanting jatuh sebelum diselamatkan pegawai JPJ, Zamri Zainal Abidin yang kebetulan berada di lokasi kejadian.

Nurliyana berkata, suaminya yang dihantar mendapatkan rawatan di Hospital Kuala Lumpur (HKL) selamat menjalani pembedahan kaki, kelmarin.

Menurutnya, suaminya itu mengalami hentakan kuat di kepala dan kecederaan di bahagian lutut kaki kanannya akibat terhumban.

“Alhamdulillah kesihatannya kini semakin baik. Dia kini sudah boleh bercakap,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.
Dalam kejadian sebelum ini, Ridwan yang pengsan sempat diriba Zamri sementara menunggu ketibaan ambulans. Ditanya berhubung status kemalangan suaminya itu, Nurliyana berkata, polis masih menjejaki individu yang merempuh suaminya itu.


“Saya difahamkan, individu terbabit belum membuat laporan polis, sekaligus menyukarkan polis melakukan siasatan,” katanya.


Sumber: Hmetro