Telco Yang Menjadi Pilihan


Hari ini kami nak berkongsi telco pilihan yang sentiasa menjadi pilihan sejak kali pertama menggunakan handphone. Telco pertama yang menjadi pilihan adalah celcom dan menjadi pilihan kedua adalah maxis.




Kenapa memilih Celcom?
Sebagai blogger yang sentiasa memerlukan internet di mana saja, rangkaian yang kuat akan sentiasa menjadi pilihan. Selama 5 tahun menjadi pelanggan prepaid celcom, buat masa ini, celcom tidak mengecewakan kami. Dengan plan internet Rm18 seminggu tetapi tiada had limit untuk buka website, instagram, facebook dan etc, Rm18 sebenarnya kami lihat sebagai sangat berbaloi. Setiap kali nak keluar outstation, dalam kepala mesti nak bawak handphone dengan talian celcom dahulu kerana risau tidak dapat online, kerja pun tergendala.

Setiap kali datang hari besday, celcom sangat bermurah hati dengan memberi panggilan percuma selama seminggu.

Selain internet, yang keduanya kami setia bersama celcom kerana caj panggilan sangat murah berbanding telco lain. Mesej sudah tidak menjadi penting buat kami memandangkan kita guna whatsapp untuk bermesej FREE selain viber dan juga facebook mesengger untuk keep in touch dengan rakan sekeliling.


Celcom ini mempunyai plan yang sesuai mengikut umur. Kalau masih belajar boleh memilh sox tetapi kalau umur dah lebih sikit, korang boleh amek plan Celcom first dan XPAX. Plus celcom ini sentiasa memberi ganjaran kepada pelanggan dengan hadiah yang menarik dan menawan hati.



Kenapa memilih Maxis?
Salah satu talian yang menjadi pilihan adalah maxis. Selain internet mingguan murah, maxis menyediakan bonus topup kepada pelanggan dan mempunyai nilai kredit kecemasan/sos topup sekiranya kehabisan topup. Sangat membantu time urgent memerlukan sesuatu. hihi

Maxis juga menyediakan plan yang memudahkan di mana pelanggan boleh memilih jumlah credit untuk membuat panggilan dengan kadar yang murah dan berbaloi terutama kepada pelajar.

Maxis ini menjadi pilihan kerana ramai kawan kawan yang guna dan murah sekiranya talian yang sama cuma bezanya kalau nak buat panggilan kepada telco lain, caj maxis agak mahal dan laju jek kredit nak habis.


 Sebelum ini pernah menggunakan DIGI tetapi line di area rumah tidak begitu memberangsangkan. Bagi pengguna sekarang ini. apa yang dipilih semestinya pada INTERNET dan kadar panggilan yang ditawarkan memandangkan aplikasi lain boleh download secara percuma.

INTERNET laju dan jimat kredit, itu yang akan menjadi pilihan. Apa yang penting liputan yang luas dan mudah untuk akses 3G mahupun 4G.

10 Responses to "Telco Yang Menjadi Pilihan"

Anonymous said...

ni tgk guna maxis..tapi data x ckp lerr...4GB x sampai 1 bln dh abis..cilak btui...

Kamal said...

Maxis paling bes! dpt free calls tak habis2

Siti Hajar said...

@Anonymous cube tengok plan celcom. Mungkin sesuai dgn ko sbb data 3gb, pastu harga pon boleh tahan.

Ahmad Zulkifli said...

@Siti Hajar Digi pon murah... tapi kkdg coverage die hampeh. Hmm

Lobak said...

@Siti Hajar... btol2, gua pon pkai celcom! tp data byk skit ah hu3. 5gb kot.

Anonymous said...

cc: Kamal
kenapa kena Maxis?
nak tahu jugak.

Unknown said...

haha x abis2 dgn maxis free call...hah ni bkn free la tp limit tu kat 3000 mins ...byk jugak tp sebln i br ajer call x lebih dari 80 calls...
celcom dan digi ok la tp digi tu coverage cacat sikit

Unknown said...

@kamal buat ape nk free call x dpt habis eh.. cam terlalu byk kan? dan maxis punya data plan pon x murah

Anonymous said...

@siti hajar
kan..skrg dah ade data boleh text dan call secara percuma pon..
minat celcom 1 plan dg sbb yg sama..

unicorn said...

skrg ni byk org dah jadi heavy data user cam kakak sy ==" so dia pon guna celcom 1 plan ni krn dpt data lebih dg harga murah