Dia hendal, saya brek

Kekurangan Bukan Alasan

Seorang cacat penglihatan manakala seorang lagi dilahirkan sebagai kerdil, tetapi kedua-duanya saling melengkapi apabila mengayuh basikal roda tiga sejauh 20 kilometer (km) setiap hari untuk mencari rezeki.

Kaedah digunakan mereka ialah si kerdil menjadi pengemudi manakala yang cacat penglihatan mengayuh serta menjaga brek basikal yang sudah diubah suai dengan roda tambahan. Kekurangan bukanlah penghalang untuk tidak bekerja.
Foto
Walaupun pelik, itu rutin pasangan Mohamad Yusoff, 65, dan adik iparnya Hasnah Ngah, 56, untuk mencari sesuap nasi untuk menyara kehidupan mereka. 

Walaupun pernah beberapa kali terjatuh ke dalam parit, gara-gara arahan Hasnah yang gagal difahami Mohamad kedua-duanya tetap komited berniaga dan tidak menjadikan insiden itu sebagai halangan.

Ini kerana mereka yang dikategorikan sebagai orang kurang upaya (OKU) tidak mahu menjadikan kekurangan diri sebagai alasan untuk terperuk di rumah dan mengharapkan bantuan semata-mata.

8 Responses to "Dia hendal, saya brek"

Anonymous said...

Diorang ni org kelantan kan

Anonymous said...

Blh bg no hp.. pakcik ni.. or cara nak jumpa pakcik ne ?

Unknown said...

>>>[VIDEO] mengapa ukraine ditembak jatuh MH17 malaysia? - Must Watch!<<<

Anonymous said...

PANDUAN PERMOHONAN ONLINE RUMAH MESRA RAKYAT 1 MALAYSIA (RMR1M)

Anonymous said...

Berita ni dalam harian metro ada. Dah baca, diorg buat dulu sebelum admin buat story ni.Awat lah tak bagi kredit pada harian metro. Ke admin pergi susah payah bersama reporter harian metro interview mereka.

Anonymous said...

X kisah laaa sape post berita nie.. dah dapat info psal pkcik nie boleh laaa share... same2 bantu...

Anonymous said...

Memang lah tak kisah.. tapi apakah perasaan nya bila ada share sesuatu tulisan tanpa kredit bagi sumber yang betul. Sebab saya juga seorang penulis. Anda bukan penulis, sebab itu anda tidak faham.

Anonymous said...

iCloud Digodam, Gambar Seksi Selebriti Terkenal Tersebar