Uncle dah maafkan l CDM25

Foto
Hari ini kecoh isu CDM25 di mana seorang perempuan yang bertindak agresif terhadap seorang warga ema ketika kemalangan di parkir Pusat Transformasi Bandar (UTC). 


 Pesara kerajaan, Sim Siak hong, 68, berkata, dia hanya membuat laporan polis berhubung kemalangan itu namun enggan melaporkan kejadian wanita itu bertindak ganas terhadapnya walaupun diminta pihak berkuasa untuk berbuat demikian. 

"Saya menganggap dia bertindak demikian mungkin didorong perasaan marah kerana saya melanggar keretanya. 

"Walaupun trauma dengan kejadian itu saya tetap memaafkannya dan berjanji tidak akan melaporkan tindakan kekerasannya kepada polis malah dia juga sudah memohon maaf kepada saya,"

Kemalangan kecil yang berlaku kira-kira jam 1 petang itu menyebabkan wanita berusia 30 tahun itu naik darah dan bertindak memaki Siak Heong dengan perkataan kasar serta berbaur perkauman.

Malah wanita itu turut bertindak memukul kenderaan Siak Heong menggunakan pengunci stereng menyebabkan ramai yang tidak berpuas hati dengan tindakannya selepas rakaman beliau memaki warga emas tersebut tersebar di facebook.


Sikap uncle ini patut dicontohi dan dijadikan teladan. 

5 Responses to "Uncle dah maafkan l CDM25"

Anonymous said...

hatinya lebih mulia. gadis itu x da iman.

Anonymous said...

Wanita bertudung tapi perangai tak menujukkan pewarakan muslimah

Anonymous said...

Walaupun uncle dah maafkan, apa yg telah buat tetap buat.. Tak kan kalau ada org bunuh org tapi dimaafkan oleh keluarga mangsa pun pihak polis biarkan jer!! Law is law.. Kalau takde law tak payah la ada polis!!

Anonymous said...

Pakcik ini walaupun bukan berugama Islam, lebih menghormati orang ramai daripada si perempuan yang bersikap ala HOOLIGAN. Uncle seorang yang mulia. Tiada perasaan benci antara kaum yang di tunjukkan oleh uncle. Perempuan ini memang dari generasi X. Langsung tidak menghormati satu sama lain, malah mengeluarkan kata kesat dan berbaur perkauman. Insaf la. Kalau betul nak minta maaf, tunjuk la kejujuran kamu!

Anonymous said...

Let's making money 25USD/per click from generate traffic to our advertiser's websites! Register now with NO MONEY! Just click here http://jobandcash.com/?share=33304