Perempuan Cantik Ini Tidak Pernah Ganti Baju Selama 3 Tahun



Bagi kalangan perempuan profesional, Pada waktu pagi hari yang berat untuk dilalui. Ini kerana kebanyakan perempuan kerap mengalami kesukaran dalam memilih pakaian mana yang akan dikenakan untuk pergi kerja setiap hari.


Oleh demikian masalah tersebut yang dialami oleh Matilda Kahl, seorang pengarah seni di syarikat pengiklanan Satchi & Satchi di New York, Amerika Syarikat. Matilda sudah mencari penyelesaian dan sudah melakukannya selama tiga tahun kebelakangan.

Setiap hari Matilda memakai pakaian berbeza-beza setiap hari untuk pergi bekerja, Matilda memilih satu jenis pakaian dengan design dan warna yang sama.

Menurut Matilda bagaiman perkara ini terjadi hingga ia sampai pada keputusan untuk memakai satu baju sahaja selama tiga tahun. Di suatu pagi Isnin, Matilda sibuk memilih pakaian mana yang akan ia pakai untuk ke pejabat.

Dengan keadaan kelam kabut, Matilda telah sampai di tempat kerja. Parahnya lagi, pakaian yang ia kenakan ternyata terbalik.

"Saya jadi stres. Itu bukan pagi pertama yang membuat saya panik, namun pada hari itu saya memutuskan untuk mengakhirinya," kata Matilda.

Matilda berfikir, mengapa dirinya tidak membuat pakaian yang sama untuk dirinya sendiri. Kemudian, melalui pelbagai pertimbangan, perempuan cantik berambut perang itu menentukan pakaian yang sama, yang terdiri atas seluar panjang hitam, blazer hitam dan kemeja putih dengan ptali pinggang berwarna hitam.

Dan terhasil pakaian yang selalu ia kenakan setiap hari selama tiga tahun lamanya. Namun, tidak hanya satu pakaian untuk dirinya. Mtilda membeli 15 set pakaian sejenis dari sebuah kedai pakaian, sehingga boleh dipakai bergantian.

Disebabkan keadaan itu mendapat maklumbalas yang buruk dari orang ramai. Malahan ada yang menganggap dirinya mengikut sebuah aliran kepercayaan tertentu sehingga memakai pakaian yang sama setiap harinya 

0 Response to "Perempuan Cantik Ini Tidak Pernah Ganti Baju Selama 3 Tahun"