Mayat Anak Penghidap Kanser Otak Dibekukan Agar Hidup Kembali



Seorang kanak-kanak yang bernama Matheryn berusia 2 tahun dari Thailand yang meninggal dunia akibat kanser telah menjadi orang yang paling muda di dunia yang  dibekukan. ini kerana ibu bapanya beranggapan boleh dihidupkan kembali dengan teknologi sains


Ibu bapa Matheryn kecewa dan sedar perjuangan mereka untuk Matheryn melawan penyakit itu sudah berakhir. Dan dengan harapan bahawa kemajuan perubatan akan satu hari dapat menyembuhkan anaknya daripada jenis kanser otak dan dia boleh dihidupkan semula, laporan Mirror.

kanak-kanak 2 tahun pada mulanya didiagnosis dengan tumor 11-sentimeter di dalam otaknya dan walaupun membuat pembedahan besar, mengakibatkan 80 peratus bahagian kiri otak kanak-kanak malang itu dibuang tetapi akhirnya meninggal dunia akibat penyakit kancer otak pada Januari.

Keluarga memutuskan untuk mematikan sistem sokongan hidup, tetapi sebelum itu ibu bapa kanak-kanak malang tersebut, berusaha dengan cara lain mereka mengambil keputusan untuk mencuba supaya anaknya akhirnya akan dihidupkan semula.

Mereka menghubungi Alcor Life Yayasan Pengembangan di Amerika Syarikat, yang melakukan prosedur cryoprotective di badan Matheryn  tersebut sebelum  badan Matheryn  dihantar ke Arizona.

Jasad dan Otak Matheryn diasingkan

Jasad Matheryn akan dibekukan sehingga penawar ditemui, selain menunggu kajian untuk mengetahui kaedah untuk membesarkan badannya

Otak Matheryn kini diasingkan di dalam bekas keluli tahan karat, yang merupakan bekas vakum berpenebat yang diisi dengan cecair nitrogen. 

0 Response to "Mayat Anak Penghidap Kanser Otak Dibekukan Agar Hidup Kembali "