Lembu Membunuh dan Makan Dua Ekor Kambing



Sebuah keluarga di Miti Mingi Village di Nakuru County terasa terkejut selepas lembu yang dipelihara mempunyai keinginan untuk memakan daging kira-kira seminggu yang lalu.

Sebelum itu Charles Mamboleo berkata, dia terperanjat apabila bangun pagi Rabu lalu dan mendapati lembunya memakan seekor bebiri yang ditanduk hingga mati

Pada hari berikutnya, Lembu tersebut masih makan kambing biri-biri yang lain, walaupun telah memberikan makanan segar dan air di dalam bekas makan yang berlabuh yang luas.

"Selepas kejadian pertama, kita fikir lembu itu lapar, jadi kami telah meningkatkan bekalan rumput dan air, tetapi ia masih terus mengejar kambing biri-biri," kata Encik Mamboleo.



Beliau melahirkan kebimbangan bahawa haiwan itu mungkin telah terkena sihir kerana ia tidak melahirkan anak sejak ia dibeli.

Isterinya bernama Consepta Kerubo, melahirkan kebimbangan bahawa binatang itu akan mula makan anak-anak kecil mereka



Tetapi kawasan pegawai pertanian Albert Kabugi menolak dakwaan Pesona, berkata ada kemungkinan lembu itu kekurangan beberapa nutrien dan mineral yang terdapat dalam rumput hijau.

Rumput hijau telah berkurangan di daerah ini disebabkan oleh kemarau.

"Musim kering, yang baru sahaja berakhir, telah menyaksikan kebanyakan haiwan kekurangan mineral yang terdapat dalam rumput hijau," katanya kepada Nation.co.ke.



Sebelum ini Pada tahun 2007, seekor anak lembu telah difilemkan memakan ayam di wilayah Bengal Barat India

Beliau terasa terkejut dengan kejadian yang berlaku, iniu kali pertama kes seperti ini dilaporkan di rantau ini. 

0 Response to "Lembu Membunuh dan Makan Dua Ekor Kambing"