MENAKJUBKAN…WANITA SEBERAT 800KG KINI KURUS HINGGA 90KG



Menakjubkan…Seorang wanita yang digelar `pembunuh setengah tan’ yang mempunyai berat badan hampir 800 kilogram, kini berjaya menurunkan berat badan hingga menjadi 90 kilogram.


Mayra Rosales, 34, diberikan gelaran berkenaan selepas mengaku secara tidak sengaja membunuh anak saudaranya, Eliseo, dengan menghempap ke atas kanak-kanak itu.

Dia berbuat demikian bagi melindungi kakaknya Jamie daripada disumbat ke penjara kerana memukul kanak-kanak tersebut..

Namun selepas perkara sebenar terbongkar, Jamie dihukum penjara 15 tahun kerana didapati bersalah mendera Eliseo.

Selepas kejadian itu, yang berlaku pada 2008, Rosales nekad untuk menjadi sihat bagi membolehkan dia menjaga anak-anak Jamie yang lain.

Sejak 2011, dia telah kehilangan lebih 300 kilogram dengan bantuan 11 pembedahan temasuk pembedahan gastrik bypass dan pembedahan bagi membuang lebihan kulit badan selepas kehilangan berat badan yang banyak.

“Sebelum ini saya hidup untuk makan, namun kini pandangan saya terhadap makanan sudah berubah malah saya kini mengamalkan makan untuk hidup.

Dalam pada itu, pakar bedah dari Houston, Dr. Younan Nowzaradan berkata dia dapat melihat bagaimana Rosales berjaya membuat perubahan dalam hidupnya.

“Selama ini dia hanya terbaring di atas katil dan tidak langsung mempunyai kehidupan.

“Namun selepas dia berjaya bangkit dari katil, dia mempunyai semangat dan motivasi yang tinggi,” katanya.

Bagaimanapun Rosales telah bercerai dengan suaminya, Bernie, pada 2013 disebabkan lelaki itu mahu kembali ke Mexico untuk hidup dengan keluarganya.

Rosales kini sudah mempunyai teman lelaki yang baru.

0 Response to "MENAKJUBKAN…WANITA SEBERAT 800KG KINI KURUS HINGGA 90KG"