10 Haiwan Paling Berbahaya Di Dunia

Ikuti sepenuhnya di bawah.
Tangga ke-10 – Obor- Obor
2
Kajian mendapati bahawa racun daripada obor-obor jenis ini boleh membunuh manusia secepat 5-10 minit.Kematian tertinggi dicatatkan di negara Malaysia dan juga Filipina dengan anggaran 20-40 kematian per tahun.
Tangga ke-9- Gajah
2
Gajah boleh mengeluarkan tindakan agresif ke atas manusia. Di India, selalunya gajah memcah masuk kawasan perkampuungan dan bertindak agresif lalu membunuh manusia.Dicatatkan kematian sebanyak 300 orang sepanjang tahun 2000 dan 2004 di India.
Tangga ke-8 – Singa
2
Singa merupakan pembunuh manusia yang paling banyak di afrika. Sepanjang tahun 1930 hingga 1940, dianggarkan singa telah membunuh lebih 2000 manusia.


Tangga ke-7 – Beruang Grizly
2
Beruang grizly selalunya mengelak dari bertemu manusia. Namun beruang grizly akan menyerang manusia jika terkejut dengan kehadiran manusia pada jarak dekat.
Tangga ke-6 – Ikan Jerung
2
Sememangnya tidak dapat dinafikan lagi, jerung merupakan pembunuh manusia. Jerung membunuh manusia sama ada dia berada dalam keadaan terancam mahupun tidak.Sejak 1990, terdapat 139 serangan jerung ke atas manusia. Dan 29 menemui maut.
Tangga ke-5 -Buaya
2
Tangga ke-4 – Badak Air
2
Tangga ke-3- Kala jengking
2
Ya, walaupun kala jengking ini berbisa, namun cuma ada 24 jenis racun pada kala jengking yang boleh membunuh manusia. Selebihnya cuma dapat memberi alahan kepada manusia.
Tangga ke-2 – Ular
2
Seperti diketahui ramai, ular merupakan haiwan yang ditakuti manusia. Namun, bukan semua beracun. 450 spesis ular beracun, dan 250 daripadanya boleh membunuh.
Tangga pertama – Nyamuk
2
ya, anda pasti tidak menyangka ianya nyamuk. Nyamuk nampak tidak berbahaya, namun ianya penyebab banyak penyakit di dunia seperti malaria, chikungunya, tularemia dan banyak lagi. Nyamuk telah membunuh lebih 700 juta manusia di dunia.

0 Response to "10 Haiwan Paling Berbahaya Di Dunia"