Nyaris maut tertimbus tanah

Foto

Petaling Jaya: Dua pekerja kontraktor Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) hampir maut apabila tertimbus dibawah timbunan tanah dalam kejadian di Damansara Damai berhampiran Stesen Petronas, petang ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 1.40 petang itu, kedua lelaki terbabit dipercayai sedang melakukan kerja-kerja galian untuk menggantikan paip air di kawasan terbabit.
Selepas selesai menggali tanah terbabit, kedua lelaki itu masuk ke dalam lubang berkenaan sebelum tiba-tiba tanah yang dikorek itu runtuh dan menghempap kedua pekerja itu.

Salah seorang mangsa warga tempatan berusia 42 tahun yang tertimbus sehingga paras pinggang terus memanggil empat lagi rakannya sekerja yang turut berada dilokasi kejadian untuk meminta bantuan.

Seorang daripada mangsa warganegara Bangladesh berusia 27 tahun terbabit tertimbus sehingga paras dada mengakibatkannya mengalami sesak nafas.

Ketua Operasi Bomba Sunit Khadiran berkata, pihaknya menerima panggilan pada jam 1.55 petang dan mengerahkan sebuah jentera SERTA enam anggota termasuk pegawai ke lokasi kejadian.

Katanya, setibanya pasukan bomba ke lokasi kejadian, kedua mangsa sudah berjaya dikeluarkan oleh rakan sekerjanya.

0 Response to "Nyaris maut tertimbus tanah"