Kenapa Pulau Ini Ibarat Syurga Buat Kucing !!??



Tashirojima adalah satu kepulauan nelayan kecil di Jepun yang terkenal dengan nama "Pulau Kucing" kerana sebilangan besar 'penduduknya' adalah kucing.




Tashirojima dihuni oleh beratus-ratus kucing dari baka Feline, yang dijaga dan juga dipuja oleh manusia di pulau tersebut.


Pada asalnya, kucing-kucing tersebut dibawa ke pulau berkenaan untuk tujuan mengawal serangga dan binatang perosak, tetapi sejak dari itu, kucing-kucing tersebut membiak dan bilangan mereka mengatasi bilangan manusia di kepulauan tersebut sehingga empat kali ganda.



Menurut kepercayaan penduduk tempatan di pulau itu, yang kini bilangannya hanya dalam 100 orang, memberi makan kepada kucing di pulau tersebut akan membawa kekayaan dan kebaikan kepada mereka.



Kini, pulau Tashirojima telah menjadi destinasi pelancongan bagi pencinta-pencinta kucing. Penduduk dan pelancong juga dilarang membawa anjing ke kepulauan berkenaan bagi menghormati kucing-kucing di sana.



Yang pasti, pulau itu sudah tentu menjadi surga bagi kucing-kucing terutamanya apabila diberi makan secukupnya dengan ikan dan makanan laut lain yang segar-segar. 





0 Response to "Kenapa Pulau Ini Ibarat Syurga Buat Kucing !!??"