Sejarah Pembinaan Patung Statue of Liberty

Patung ini diilhamkan oleh pemahat Auguste Bartholdi (atas, kanan) dan Edouard de Laboulaye, satu penghapusan hamba abdi Perancis untuk meraikan cinta kebebasan dikongsi oleh kedua-dua negara Perancis dan Amerika Syarikat, tulang patung adalah keluli, dan telah dibina oleh Gustave Eiffel, di Eiffel Tower kemasyhuran .

Lady Liberty telah diberikan kepada Amerika sebagai hadiah dari Perancis, dan kuasa beliau inspirasi kepada pendatang dengan harapan untuk kehidupan yang lebih baik di Amerika Syarikat melampaui kata-kata.

Tangan dan api Patung Liberty, yang direka oleh pemahat Perancis Frederic Auguste Bartholdi, dilihat di Ekspo Universal di Philadelphia pada tahun 1876.


Hadiah dari Perancis, pendatang yang paling terkenal Amerika, Patung Liberty dibina di Paris bermula pada tahun 1883, maka diambil dan dihantar ke Amerika dalam bentuk kepingan. Gambar Di Rakam dari menara atas bumbung Paris pada tahun 1884.









 Patung Liberty memegang buku yang mewakili undang-undang, di tulis dalam angka Rom yang bermaksud 4 Julai 1776, tarikh kemerdekaan Amerika. 22 Jun 1995

0 Response to "Sejarah Pembinaan Patung Statue of Liberty"