Menggagumkan !! Wanita Ini Bela 700 Ekor Kucing Dalam Rumah

Sejauh mata memandang, yang terlihat hanyalah kucing. Itulah pemandangan di rumah Lynea Lattanzio.

Lattanzio menjadikan rumahnya di kawasan Parlier , California, seluas 1,200 meter persegi menjadi tempat perlindungan lebih dari 700 kucing dan 15 ekor anjing.

Perjuangan Lattanzio memelihara kucing ini di dokumentarikan National Geographic Wild bertajuk"The Lady with 700 Cats " .

Dalam " Rumah Kucing " Lattanzio terdapat pelbagai jenis kucing yang berasal dari seluruh dunia. Lattanzio mengatakan dia sering mendapat kucing ketika terbang ke luar negara. Banyak pemilik yang memutuskan untuk memberikan kucingnya dengan alasan apartmen mereka terlalu kecil untuk haiwan kesayangan.

"Kalau saya kucing, ini adalah tempat untuk berkembang ," kata Lattanzio . "Di sini tidak ada kandang , mereka bebas berkeliaran. "

Sebenarnya , Lattanzio tidak dibenarkan untuk memiliki kucing oleh ibunya. Tapi, cintaanya pada kucing tidak boleh dikuburkan begitu saja. Dia mula aktif menyelamatkan kucing selepas bercerai dengan suaminya.

Selain memeliharanya , ia mendedahkan cara penjagaan haiwan kesayangan kepada masyarakat. Dijangkan, ia telah menyelamatkan hampir 19 ribu kucing.

Meskipun aktivitinya ini tergolong jarang dilakukan oleh orang lain, ia tidak mahu disebut " gila " . "Saya lebih suka mengatakan bahawa saya seorang eksentrik ," kata Lattanzio . "Ini perkara yang sama , hanya lebih bagus kedengaran. 







0 Response to "Menggagumkan !! Wanita Ini Bela 700 Ekor Kucing Dalam Rumah"