Gadis Cantik Ini Ambil Masa 4 Thn Untuk Buang Tato Di Wajahnya

Kimberley Vlaminck memerlukan masa 3 tahun 9 bulan untuk membersihkan wajahnya dari 56 tatu berbentuk bintang. Wanita berusia 22 tahun ini sempat menjadi perbincangan media internasioanl 2009 lalu setelah keluar dari sebuah kedai tato dengan 56 tatu bintang di wajahnya.

Pada waktu itu Ia masih berusia 19 tahun, Ia berbohong kepada media. Ia mengatakan hanya menempah tiga tatu bintang di wajah tapi tukang tato menambah banyak tatu bintang lagi ketika Ia tertidur hingga 56 bintang kesemuanya.

Akhirnya Ia mengaku bahawa ke 56 tatu tersebut atas permintaan dirinya kepada seniman tato, Rouslan Toumaniantz. Wanita muda ini menyesal dengan keputusanya untuk mentato wajah setelah wajahnya dengan penuh bintang tersebar di website di seluruh dunia dan banyak orang yang menilai bahawa itu adalah aneh.


Ia mula memadam  tato bintang di wajahnya pada tahun 2010, memerlukan sembilan kali rawatan laser yang sangat menyakitkan. Menurut beberapa laporan, bayaran yang dikeluarkan lebih daripada $ 13,000 dolar.

Mr Toumaniantz, lelaki yang merajah wajah Vlaminck sempat menawarkan membayar separuh daripada bayaran penghapusan tersebut, tapi Ia kemudian menarik balik tawaranya sehingga Kimberley terpaksa membiayai kos itu sendiri.

Menurut media Belgium, Toumaniantz mengatakan ia tidak menyesal membuat tatu untuk Vlaminck, Ia menambah bahawa berita tersebut telah memberinya publisiti.



Mr Toumaniantz (kanan) awalnya menawarkan untuk membayar separuh bayaran laser Nona Vlaminck (kiri).

Kini Ia meminta semua pelanggan untuk memberikan persetujuan tertulis kepada designnya sebelum membuat tatu.

0 Response to "Gadis Cantik Ini Ambil Masa 4 Thn Untuk Buang Tato Di Wajahnya"